Musimy pamiętać i zachęcać dzieci do spożywania mleka i jego przetworów, gdyż jest ono:
Rada Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka przypomina, że w piramidzie zdrowego żywienia oraz w Złotej Karcie Prawidłowego Żywienia zaleca się codzienne spożywanie co najmniej 2 pełnych szklanek mleka. Zaleca się nie tylko picie mleka na śniadanie, ale także spożywanie go w ciągu dnia, aby zaspokoić pragnienie.
W roku szkolnym 2018/2019 MLEKOVITA kontynuuje program dopłat do spożycia mleka i przetworów mlecznych, zachęcając młodych Polaków do ich codziennego spożywania, co na dalszym etapie życia powinno stać się zdrowym nawykiem. Od kilku lat obserwujemy spadek konsumpcji mleka w Polsce. Z danych Instytutu Żywności i Żywienia wynika, że Polacy zaspokajają zaledwie 54-59 % dziennego zapotrzebowania organizmu na wapń.
Niepokojąco spada także spożycie innych składników odżywczych – białka oraz witamin z grupy B, których mleko i jego przetwory są znacznym źródłem w codziennym żywieniu człowieka. Niski poziom wapnia i witaminy D w diecie człowieka jest w naszych warunkach klimatycznych jednym z głównych czynników występowania ryzyka osteoporozy.
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA jest zatwierdzonym w ARiMR dostawcą mleka i jego przetworów, w ramach „Programu dla Szkół” od momentu akcesji Polski do UE. Na przestrzeni kilkunastu lat realizacji akcji sukcesywnie powiększamy zasięg dostaw i grono zadowolonych konsumentów wśród uczniów placówek oświatowych.
Dzięki rozbudowanej sieci dystrybucyjnej produkty MLEKOVITY każdego roku docierają do szkół w całej Polsce. Posiadamy 32 własne Centra Dystrybucyjne, za których pośrednictwem możliwa jest sprawna realizacja zamówień.
Dodatkowo, aby poszerzyć zakres programu o działania promocyjne i edukacyjne, MLEKOVITA zdecydowała się współuczestniczyć w kampanii pod hasłem „Mleko z klasą”.
Szkoły, do których jest dostarczane mleko w opakowaniach z logo „Mleko z klasą”, mają możliwość udziału w wielu konkursach z nagrodami, piknikach i innych imprezach plenerowych. Istnieje również strona www.mlekozklasa.pl, dedykowana zarówno małym, jak i dorosłym konsumentom.