MLEKOVITA niezmiennie liderem rynku mleka w Polsce

  • Wydarzenia

Grupa Mlekovita nieustannie rozwija swoją ofertę asortymentową w odpowiedzi na trendy rynkowe, potrzeby i oczekiwania konsumentów. Jednocześnie, utrzymując pozycję lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej, zapewnia pełną dostępność kluczowych produktów mleczarskich – w tym jest niezmiennie liderem rynku mleka w Polsce oraz czołowym jego producentem w Europie.

Ponad 25% mleka produkowanego w Polsce to mleko z Mlekovity, co oznacza, że średnio co 4 osoba w naszym kraju sięga po mleko z charakterystycznym białym M na czerwonym tle. Przekłada się to na wzrost dynamiki sprzedaży i pozycję numer 1 w wyborach zakupowych Polaków, co potwierdzają wyniki kolejnych konkursów i rankingów, np. „Wybór Konsumentów Nr 1 – Blix Awards”. – Niezwykle satysfakcjonujący jest fakt, że nasze produkty cieszą się zaufaniem i uznaniem Polaków – to po nie sięgają najchętniej, bo są dla nich numerem jeden w swojej kategorii – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Cieszy również wysoki popyt na mleko z Mlekovity: to produkowane w 25 zakładach naszej Grupy jest najlepiej sprzedającym się mlekiem w Polsce – zarówno w kategorii mleka pasteryzowanego, jak i mleka UHT. Jest to wynikiem satysfakcji konsumentów oraz ich zaufania do wysokiej jakości naszych produktów, które są nie tylko smaczne, ale i bogate w składniki odżywcze – podkreśla.

Mleko z Mlekovity jest produkowane z zachowaniem najwyższego reżimu sanitarnego i technologicznego z najwyższej jakości surowca dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Szczególnym rodzajem, cieszącym się niesłabnącym zainteresowaniem, jest mleko pasteryzowane Polskie w butelce, o naturalnym smaku i zapachu. Poddane tylko procesowi pasteryzacji, dzięki czemu bogate jest w witaminę B12. Co ważne, żadna z części mleka nie jest sterylizowana, w przeciwieństwie do mleka mikrofiltrowanego, gdzie część mleka z tłuszczem poddana jest sterylizacji. Mleko polskie przeznaczone dla osób w każdym wieku, dostarcza do organizmu cenne witaminy i minerały. Ma także korzystny wpływ w profilaktyce osteoporozy. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii produkcji mleko to jest bogate nie tylko w naturalną witaminę B12 oraz białko, które zawiera aminokwasy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania mózgu, ale jest też źródłem naturalnych składników mineralnych: wapnia, fosforu i potasu. Pijąc 1 szklankę mleka Polskiego dziennie, można pokryć:

  • 40% dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę B12,
  • 33% dziennego zapotrzebowania organizmu na wapń,
  • 32% dziennego zapotrzebowania organizmu na fosfor,
  • 19% dziennego zapotrzebowania organizmu na potas.

Witamina B12 pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Wapń i fosfor pomagają w zachowaniu zdrowych kości i zębów, a potas – w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz w uregulowaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Doskonałe do bezpośredniego spożycia lub jako dodatek do zup mlecznych, budyniów, ciast, musli, placków, naleśników, kawy, herbaty czy koktajli. Ma uniwersalne zastosowanie kulinarne. Zamknięte w wygodną, lekką i transparentną butelkę, dzięki której widoczny jest naturalny wygląd i barwa mleka. W trosce o dobro środowiska zmniejszona została gramatura opakowania, a tym samym zredukowano ilość plastiku użytego do produkcji butelki. 

Mleko to produkt niezbędny w diecie każdego człowieka. Posiada wyjątkowy skład, dzięki czemu ma unikalne walory zdrowotne, których nie osiąga żaden inny produkt spożywczy. Dlatego w naszej ofercie znaleźć można mleko w różnych wariantach: najbardziej ulubione przez Polaków mleko Polskie oraz Wypasione, a także Wydojone bez laktozy, BIO ekologiczne BIO czy ostatnią nowość: mleko wysokobiałkowe Super Body Active. Co ważne, popularność naszego mleka wśród konsumentów sprawia, że właściwie „prosto z produkcji” trafia do lad sklepowych. Dzięki temu klient ma pewność, że kupuje mleko nie tylko najwyższej jakości, ale i najświeższe, co jest szczególnie istotne w przypadku mleka pasteryzowanego – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.