Orzeł „Wprost” dla Prezesa Dariusza Sapińskiego, MLEKOVITA liderem mleczarstwa w Złotej Setce Polskiego Rolnictwa

  • Nagrody

Trwa wczytywanie galerii

Obchodząca jubileusz 30-lecia marki Mlekovita, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie umacnia się na pozycji lidera branży. Potwierdzają to liczne nagrody i tytuły przyznawane w kolejnych prestiżowych rankingach. W ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa ponownie okazała się najwyżej notowanym przedstawicielem mleczarstwa, a Prezes Dariusz Sapiński odebrał Orła "Wprost" dla największego eksportera produktów rolno-spożywczych.

Tygodnik „Wprost” od sześciu lat nagradza największe firmy z branży rolno-spożywczej oraz liderów poszczególnych segmentów. Mlekovita nie tylko stanęła na podium rankingu Złotej Setki Polskiego Rolnictwa i jest największą polską mleczarnią, ale została również nagrodzona jako największy eksporter produktów rolno-spożywczych. Za taki sukces firmy statuetką Orła „Wprost” uhonorowano Dariusza Sapińskiego, który stworzył i rozwinął na światową skalę globalną markę Mlekovita. – Złota 100 polskiego rolnictwa jest miejscem, gdzie raz do roku cała nasza wielka branża może się spotkać, porównać swoje osiągnięcie. Cieszę się, że dostałem tę nagrodę, mogę tylko powiedzieć, że Mlekovita cały czas się rozwija i poprawia swoją obecność na rynku krajowym i na rynkach międzynarodowych – mówił Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński, odbierając nagrodę podczas uroczystej gali 5 grudnia br.

Złota Setka Polskiego Rolnictwa to najobszerniejszy obiektywny ranking, przekrojowo przedstawiający największe przedsiębiorstwa z polskiego sektora rolnego, tworzony na podstawie dostępnych w KRS danych finansowych. Został przygotowany przez redakcję tygodnika „Wprost”, a honorowy patronat nad nim objęły Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Pod uwagę wzięto przychody i zyski firm, które po raz kolejny w ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa były rekordowe – przychody największych polskich przedsiębiorstw wyniosły 173 mld zł i były wyższe aż o 36 mld w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W 2021 roku, pomimo wciąż trudnej sytuacji rynkowej w rzeczywistości postcovidowej, Grupa Mlekovita osiągnęła rekordowe ponad 6,3 mld zł przychodu. Takie wyniki są możliwe m.in. dzięki regularnym inwestycjom w bazę techniczną, technologiczną i produktową – w ostatnim dziesięcioleciu firma zainwestowała w Polsce ponad 1,1 mld zł. Aby jeszcze sprawniej dystrybuować asortyment 1555 najwyższej jakości produktów, znanych w Polsce i w 167 krajach, Mlekovita otworzyła jesienią ubiegłego roku największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie. W 2022 r. zostały zaś uruchomione kolejne obiekty i linie produkcyjne, w tym nowa fabryka serów twardych dojrzewających w Białej Podlaskiej. Pełen asortyment produktów marki Mlekovita dostępny jest m.in. w szerokiej, własnej sieci dystrybucji obejmującej 32 centra dystrybucyjne, 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy www.mlekovitka.pl, które zapewniają dostępność najwyższej jakości produktów mleczarskich w każdym zakątku Polski.