MLEKOVITA najcenniejszą polską marką mleczarską

  • Nagrody

Trwa wczytywanie galerii

Grupa Mlekovita nieustannie umacnia się na pozycji lidera branży. Jej najwyższą lokatę na krajowym rynku potwierdzają wyniki kolejnych konkursów i rankingów. W drugiej edycji zestawienia TOP 200 najlepszych polskich marek przygotowanym przez magazyn „Forbes” marka Mlekovita ponownie okazała się najcenniejsza w branży.

Najlepsze Polskie Marki to ranking, który od 2021 r. ocenia wartość finansową marek na krajowym rynku. Badaniu, w którym w tym roku przeprowadzono 1263 wywiady, poddano marki polskie i ich istotnych zagranicznych konkurentów, zbierając w ten sposób dane na temat 300 brandów. Łączna wartość 200 najlepszych polskich marek według kryteriów przyjętych przez „Forbesa” to niemal 57,6 mld złotych, czyli o 13,5% więcej niż w pierwszej, ubiegłorocznej edycji rankingu. Jako polskie marki w zestawieniu sklasyfikowane zostały te znaki towarowe, które stworzono w Polsce, z myślą o polskim rynku, choć ich właścicielami mogą być zarówno podmioty polskie, jak i zagraniczne. Jeśli marka stworzona na polskim rynku jest obecna również na rynkach zagranicznych, to nadal jest uwzględniana w rankingu. Wartość marek w rankingu została wyrażona w złotych i obliczona na podstawie iloczynu rocznej wartości sprzedaży produktu marki oraz wkładu marki w sprzedaż. Ten ostatni czynnik został obliczony na podstawie obiektywnego pomiaru: siły marki, wynikającej z badania konsumenckiego.

Cieszę się, że Mlekovita niezmiennie okazuje się najlepszą i najcenniejszą marką w branży. Jest to tym bardziej satysfakcjonujące, że marka Mlekovita w tym roku obchodzi jubileusz 30-lecia istnienia i pozycja lidera w kolejnym prestiżowym rankingu tylko potwierdza, że trzy dekady temu obraliśmy właściwą strategię rozwoju – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Dlatego sam też każdego dnia pracuję nad rozwojem marki Mlekovita, by była utożsamiana ze stabilnością, jakością i zaufaniem. Mlekovita jest wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać, gdyż to zaufanie stanowi filar partnerskiego biznesu – współpracujemy owocnie dla wspólnego rozwoju, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów, dostarczamy nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie. I wierzę, że za kolejne 30 lat Mlekovita nadal będzie liderem – już nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale liderem na poziomie globalnym. Taki jest bowiem nasz cel: by produkty oznaczone charakterystycznym białym „m” na czerwonym owalnym polu były w każdym kraju na świecie, w każdej, nawet najmniejszej miejscowości.