Wydarzenia
Zrównoważony rozwój, innowacyjne nowości, wyzwania w handlu, w tym związane z systemem kaucyjnym – właśnie te tematy nadawały ton III Ogólnopolskiemu Mleczarskiemu Kongresu Handlu. Celem wydarzenia organizowanego przez Grupę Mlekovita, którego jesienna edycja odbyła się 18 października br., jest integracja wewnętrznych struktur firmy z jej otoczeniem, nie tylko handlowym.
Ogólnopolski Mleczarski Kongres Handlu zorganizowany przez Mlekovitę wyznacza strategiczne kierunki rozwoju handlu własnego firmy, uwzględniając aktualne trendy, ale jednocześnie stanowi platformę dialogu z przedstawicielami partnerów handlowych Grupy. Ważną częścią spotkania było szkolenie pt. „Obowiązki jednostek handlu w systemie kaucyjnym dla opakowań na napoje”, które poprowadził dr Krzysztof Hornicki, Wiceprezes Krajowego Systemu Kaucyjnego ZWROTKA S.A.
– W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się środowisku handlowym utrzymanie najwyższego standardu obsługi klienta wymaga nieustannego szkolenia i doskonalenia. Dlatego w tym roku Ogólnopolski Mleczarski Kongres Handlu zorganizowaliśmy w dwóch edycjach, by przy okazji rozmów o wyzwaniach i trendach jeszcze bardziej poszerzyć wiedzę naszych handlowców. Dziś skupiamy się na zrównoważonym rozwoju i obowiązkach wynikających z planowanego wprowadzenia systemu kaucyjnego – mówił Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Rozwój stanowi fundament nie tylko nowoczesnego handlu, ale również całego naszego modelu biznesowego. Musimy stale się doskonalić, posiadać kompetentną, zaangażowaną kadrę, nie tylko śledzącą trendy rynkowe, ale też świadomą zmieniających się przepisów prawa. Ufam, że dysponujemy taką kadrą, ale mimo to musimy wciąż dbać o rozwijanie jej umiejętności i kompetencji – dodaje.
Kongres już tradycyjnie przemówieniem rozpoczął Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński, po czym pamiątkowe dyplomy otrzymały firmy współpracujące, nie tylko w zakresie handlu, będące jednocześnie Partnerami wydarzenia. Ogólnopolski Mleczarski Kongres Handlu był też areną wręczenia Prezesowi Dariuszowi Sapińskiemu statuetki za zajęcie przez markę Mlekovita 1. miejsca wśród najczęściej wybieranych przez Polaków marek FMCG według najnowszego Raportu Brand Footprint Europe. Nagrodę wręczyli redaktor naczelna magazynu „Handel” Michalinę Szczepańską oraz Szymon Mordasiewicz z CPS GfK.
Część galowa była jednak w znacznej mierze poświęcona wynikom zakładów i centrów dystrybucyjnych, których przedstawiciele licznie zgromadzili się na Ogólnopolskim Mleczarskim Kongresie Handlu. W pierwszej kolejności odbyło się przekazanie statuetek Złotego Medalu targów Polagra z ostatnich dwóch lat do oddziałów, które odpowiadają za produkcję nagrodzonych produktów. Mlekovita to aż 26 zakładów produkcyjnych w całej Polsce, w których powstają najwyższej jakości wyroby marki Mlekovita, regularnie zyskujące uznanie klientów, konsumentów i ekspertów. Złote Medale z rąk Prezesa Dariusza Sapińskiego trafiły do zakładów: w Białej Podlaskiej (statuetka 2023: ser Bialski z Doliny Krzny z linii Regionalne Rarytasy), Chodzieży (2023: Wypasiony twaróg sernikowy luksusowy), Czarnkowie (2024: Wypasiony twaróg sernikowy waniliowego; 2023: Wypasione desery: serniczki z polewą brzoskwiniową, truskawkową i wiśniową, desery mleczne z ryżem i jabłkami, truskawkami i malinami, desery śmietankowy i śmietankowo-czekoladowy, kaszka manna z wiśniami, truskawkami i jagodami), Działdowie (2024: ser Wypasiony z kminkiem), Kaliszu (2024: Wypasiony twaróg sernikowy premium, Super Body Active serek wysokobiałkowy homogenizowany bez laktozy naturalny), Kamiennej Górze (2024: Kamiennogórski ser pleśniowy i Przysmak Sudecki), Kościanie (2024: Super Body Active jogurt wysokobiałkowy), Lubawie (2023: Super Body Active serek wiejski wysokobiałkowy), Morągu (2024: ser Narie z Krainy Jezior Warmii i Mazur, Regionalne Rarytasy), Pilicy (2024: Złoty Medal zdobył Super Body Active batonik twarogowy o smaku kokosowym; 2023: Wypasione batoniki twarogowe kokosowy i o smaku truskawkowym, Super Body Active batonik twarogowy wysokobiałkowy o smaku waniliowym), Tomaszowie Lubelskim(2024: sery: Kasztel z Doliny Roztocza z linii Regionalne Rarytasy, Wypasiony z pieprzem i chili oraz Wypasiony pomidor z bazylią) i Trzebownisku (2023: maślanka Polska naturalna w kartonie).
Kongres był też okazją do podsumowania konkursu „Najlepsza feta tylko z Favitą!”, który trwał od 15 lipca do 15 września 2024, i do wyróżnienia przez Prezesa Dariusza Sapińskiego najlepszych wyników sprzedażowych uzyskanych podczas jego trwania. Nagrodzone zostały:
- za największą ilość sprzedanego sera Favita: hurtownie w Warszawie, Chrzanowie, Wysokiem Mazowieckiem i Trzebowisku, sklepy Mlekovitka w Białymstoku przy ul. Gen. W. Andersa, w Wałbrzychu przy ul. W. Broniewskiego i w Gdyni przy ul. Kartuskiej oraz przedstawiciele handlowi: Anna Grzybowska, Roman Burek, Dariusz Szklarek, Dariusz Gawroński;
- największą dynamikę sprzedaży Favity: hurtownie w Lubawie, Kaliszu oraz Warszawie.
Dodatkowo Prezes Zarządu Grupy Mlekovita nagrodził przedstawiciela Konrada Sobka za osiągnięcie najlepszego wyniku wśród przedstawicieli handlowych w generalnej sprzedaży.
Trzeci Ogólnopolski Mleczarski Kongres Handlu to jednak nie tylko wyróżnienia, podsumowania wyników i szkolenie, ale również okazja do zabrania głosu przez przedstawicieli firm związanych z branżą mleczarską i handlową. Z możliwości zaprezentowania swojej działalności i najciekawszych jej aspektów skorzystała spółka Novonesis.
W drugiej części spotkania zaprezentowały się wybrane oddziały Grupy Mlekovita z całej Polski. Głos zabrali przedstawiciele oddziałów w Sanoku, Trzebownisku, Baranowie, Kaliszu, Świeciu i hurtowni w Koszalinie.
Poświęcony trendom i wyzwaniom stojącym przed Mlekovitą i jej partnerami kongres handlowy był doskonałym forum wymiany wiedzy i doświadczeń, po raz kolejny przyczyniając się do budowania trwałych relacji branżowych.