Lider jakości i innowacji - Mlekovita z kolejnymi prestiżowymi nagrodami dla marki oraz produktów funkcjonalnych

  • Nagrody

Koniec października to dla Grupy Mlekovita wyjątkowy czas – po raz kolejny została doceniona za innowacyjność i najwyższą jakość swoich produktów. Podczas dwóch prestiżowych wydarzeń branżowych firma otrzymała wyróżnienia potwierdzające jej pozycję lidera na rynku żywności funkcjonalnej i nowoczesnych technologii produkcji.

W środę, 29 października 2025 r., podczas XII Kongresu Bezpieczeństwa Żywności Mlekovita została uhonorowana tytułem „Polski Produkt Funkcjonalny – Lider Jakości 2025” w kategorii Żywność funkcjonalna. Kapituła konkursu doceniła m.in. konsekwentny rozwój linii produktów z mleka A2A2, które odpowiadają na potrzeby współczesnych konsumentów poszukujących żywności o wysokiej wartości odżywczej i korzystnym profilu funkcjonalnym. Wyróżnione zostały: mleko A2A2, ser z mleka A2A2 w plastrach, twaróg półtłusty z mleka A2A2, jogurt naturalny z mleka A2A2 oraz kefir naturalny bez laktozy. W uzasadnieniu podkreślono, że produkty te łączą wartość odżywczą i funkcjonalność z bezpieczeństwem oraz kontrolą jakości, stanowiąc przykład nowoczesnego podejścia do żywności – opartego na nauce, technologii i odpowiedzialności.

Tego samego dnia, podczas gali Executive Innovation Forum Mlekovita została uhonorowana również nagrodą „Diamenty Innowacji” w kategorii Innowacja Roku: Żywność i Rolnictwo. Kapituła konkursu wyróżniła firmę za szerokie działania w zakresie wdrażania nowoczesnych technologii produkcyjnych, zrównoważonego rozwoju i efektywnego gospodarowania surowcami. Uznanie zyskały m.in. inwestycje w technologię pakowania serów pleśniowych, projekt Fabryki Biofermentacji czy szereg nowości, w tym funkcjonalnych i innowacyjnych jak linia produktów z mleka A2A2.

– Obie otrzymane nagrody są potwierdzeniem, że Mlekovita konsekwentnie realizuje strategię łączenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych, odpowiedzialności środowiskowej i dbałości o najwyższą jakość produktów, odpowiadając tym samym na oczekiwania coraz bardziej świadomych konsumentów. Kluczowe znaczenie ma tu jakość surowca, procesów technologicznych oraz transparentności łańcucha dostaw w budowaniu zaufania konsumentów, a więc codzienna praca 15 tysięcy polskich rolników, ponad 5300 pracowników i całej społeczności skupionej wokół Mlekovity – bo tylko wszyscy razem możemy wypracować taki sukces – podkreśla Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.