Rok rekordów i sukcesów MLEKOVITY

  • Wydarzenia

Trwa wczytywanie galerii

W dniu 21 marca 2018 roku odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA, na którym Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2017. 

- Jestem bardzo zadowolony z podsumowania ubiegłego roku, ponieważ pokazuje, że 2017 rok był kolejnym, w którym MLEKOVITA może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki MLEKOVITA, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe”. Wprowadzamy kolejne nowe produkty, a z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA będzie nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.

MLEKOVITA jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln L surowca dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku. W 2017 r. na inwestycje wydanych zostało ponad 170 mln złotych. Związane one były przede wszystkim z budową Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakupem nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych – jedynej takiej w Polsce i jednej z 2-3 podobnych w całej Europie. Zainwestowano też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji serów kanapkowych do smarowania, twarogowych i topionych, jak również w linię do wytwarzania napojów serwatkowych czy do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką. Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną.

Inwestycje podyktowane były uwarunkowaniami rynkowymi związanymi z dużą dostępnością i dynamiką skupu surowca – która  wzrosła o blisko 10%.

Ogrom pracy wkładanej w rozwój bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych każdego roku konsumentom przez MLEKOVITĘ. Po rekordowym w liczbie nowych produktów roku 2015 (116 nowych  produktów w 14 kategoriach) i kolejnym bogatym w nowości 2016 r. (31 produktów w 8 kategoriach) w 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach:

1) sery:

  • ekologiczny ser Kaszkawał BIO bez GMO 300g;
  • paluszki serowe 84 g (4 x 21 g): klasyczne (MiaMu), z czarnuszką, z serem wędzonym;
  • ser długo dojrzewający Księżan OLD klinek;
  • ser Sakwa z gór wędzony 300 g;
  • ser Salami w plastrach 1 kg;

2) serki:

  • serki twarogowe kanapkowe Deliser 125 g: klasyczny, tzatziki, pomidor – papryka – chili;

3) sery pleśniowe:

  • ser La Polle Camembert na grill 300 g (3 x 100 g);
  • ser La Polle Bleu z niebieską szlachetną pleśnią 150 g;

4) sery topione:

  • ser topiony z serem wędzonym Imperial blok i 300 g;

5) twarogi:

  • twaróg sypki 300 g: półtłusty, tłusty;

6) produkty fermentowane:

  • jogurt Polski naturalny bez laktozy 350 g;
  • BIO ekologiczny jogurt naturalny bez GMO 200 g;
  • jogurt naturalny typ grecki bez GMO 200 g;
  • kefir Polski 150 g: naturalny, banan – marchew, pomarańcza – marchew;

7) mleko:

  • mleko UHT Wypasione od szczęśliwych krów bez GMO 3,2% 1 L;
  • mleko spożywcze Wypasione bez GMO 2% i 3,2% 1 L w butelce z rączką;
  • mleko Wydojone bez laktozy 1,5% 500 ml;

8) masła i tłuszcze:

  • masło Polskie bez laktozy 200 g;
  • Polski mix tłuszczowy do smarowania 68% 200 g;

9) lody:

  • Wypasione lody na śmietance 1 L: śmietankowe i czekoladowe;

10) produkty w proszku:

  • Mega Herkules mleko w proszku bez laktozy 500 g.

Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki MLEKOVITA, w tym także w zakresie eksportu, w którym MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1: największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów  oraz  asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) MLEKOVITA osiągnęła w 2017 r.  rekordową  wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.

Początki działalności eksportowej firmy MLEKOVITY sięgają okresu sprzed 30 lat, kiedy  to MLEKOVITA była dumna z faktu realizacji zapotrzebowania ze strony zagranicznych kontrahentów na  tzw. „półprodukty”. Obecnie firma ustawiła sobie poprzeczkę jeszcze wyżej i z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w produkty w liczbie ponad 1000 dostępne w jej ofercie detalicznej.

Pomimo trudności wynikających z licznych barier MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach  międzynarodowych. Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez Prezesa Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który bazując na  szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu z powodzeniem wprowadza  MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki. Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi  rynkami.

Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki MLEKOVITA odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny.

Produkty MLEKOVITY cenione są  przez krajowych i zagranicznych odbiorców za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym. Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez MLEKOVITĘ są polską dumą narodową, gdyż prezentują i promują Polskę na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków.