Wydarzenia
Trwa wczytywanie galerii
Podczas Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA, które odbyło się 19 marca 2019 roku, Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2018 – roku jubileuszu 90-lecia.
- Rok 2018 rok mogę uznać za wyjątkowy, pełen wyzwań i intensywnego rozwoju MLEKOVITY. Znaczący, gdyż oddaliśmy w tym roku nową część zakładu: Fabrykę Proszków Mlecznych, tym samym zwiększając swoją zdolność produkcyjną i zatrudniając ponad 100 nowych pracowników. W efekcie poprawiliśmy wyniki firmy, z czego jestem bardzo zadowolony, ponieważ podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2018 rok był kolejnym, w którym MLEKOVITA może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki MLEKOVITA, która jest obecnie najcenniejszą marką produkcyjnego sektora polskiej gospodarki i najdroższą marką w kategorii „Produkty żywnościowe”. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i planujemy kolejne nowości – z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. Zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną – w tym Fabrykę Proszków Mlecznych, inwestycję kluczową i największą w historii firmy z dotychczas zrealizowanych, w wyniku której MLEKOVITA staje się nie tylko największym producentem proszków mlecznych w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej.
MLEKOVITA jako jedyna grupa mleczarska w Polsce i jeden z niewielu przetwórców mleczarskich w Europie przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln litrów mleka dziennie). W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością zwiększania ich w zależności od sytuacji na rynku. W 2018 r. na inwestycje wydanych zostało blisko 90 mln złotych. Związane one były przede wszystkim z uruchomieniem Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakupem nowych linii produkcyjnych, m.in. do produkcji sera topionego Cheddar w plastrach, idealnego do serowych burgerów. Zainwestowano też w unikatowe rozwiązania technologiczne do produkcji mleka w butelce z wygodną rączką oraz proszków mlecznych: koncentratów białek serwatkowych WPC 80, permaeatu w proszku i mleka w proszku. Nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a MLEKOVITA – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewaluować i stawiać sobie najwyższe cele, spośród których celem nadrzędnym jest osiągniecie statusu firmy globalnej.
Ogrom pracy wkładanej w rozwój firmy poprzez rozbudowę bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych konsumentom przez MLEKOVITĘ każdego roku. W ostatnich latach rekordowy w liczbę nowości był rok 2015, w którym pojawiło się aż 116 nowych produktów w 14 kategoriach. Niemal równie bogato zakończył się rok 2018, w którym na liście nowości znalazły się 83 produkty w 9 kategoriach (a także 3 produkty: mleko Wypasione, masło Polskie i śmietanka Polska 30% w okazjonalnej bożonarodzeniowej szacie graficznej):
Plany na kolejny rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki MLEKOVITA, w tym także w zakresie eksportu, w którym MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1: największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne: MLEKOVITA eksportuje swoje produkty do 159 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 131 poza UE).
Początki działalności eksportowej firmy sięgają 30 lat wstecz, kiedy to dumą MLEKOVITY był fakt realizacji zapotrzebowania zagranicznych kontrahentów na półprodukty. Obecnie eksportowa poprzeczka jest zdecydowanie wyżej – MLEKOVITA z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w ponad 1000 produktów dostępnych w pełnej ofercie detalicznej.
Pomimo trudności wynikających z licznych barier MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach międzynarodowych. Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez Prezesa Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który bazując na szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu, z powodzeniem wprowadza MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki. Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi rynkami.
Produkty MLEKOVITY cenione są przez krajowych i zagranicznych odbiorców za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym. Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez MLEKOVITĘ są polską dumą narodową, gdyż prezentują i promują Polskę na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków.